Persecució dels cristians

17.06.2014 11:22

 

Persecució

Són temps difícils pels cristians. No em refereixo als acomodats que assistim diumenge rere diumenge a les nostres congregacions locals, em refereixo als milers de cristians que diàriament són perseguits per la seva fe. Es calcula que hi ha 150.000 ciutadans perseguits cada dia i d’exemples en tenim molts. Em crida especialment l’atenció la persecució que hi ha actualment a Síria, Sudan del Sud, Iran, Corea del Nord, Somàlia i Nigèria.

És molt fàcil dir des dels nostres púlpits: ”...no m’avergonyeixo de l’evangeli, que és poder de Déu per salvar tothom qui creu...” (Romans 1:16), però hi ha llocs on pronunciar aquestes paraules són motiu de condemna i, cada vegada més, de sentència de mort.

La Bíblia explica que en els últims temps aquesta realitat serà cada cop més accentuada i que Crist farà justícia a tots els que van donar testimoni del Seu Sant nom: “ I quan va obrir el cinquè segell, vaig veure al peu de l’altar les ànimes dels qui havien estat assassinats per causa de la Paraula de Déu i pel testimoniatge que mantenien. I cridaven amb veu forta: ‘Quant de temps trigaràs, Senyor, sant i veraç, a fer justícia i a vindicar la nostra sang dels habitants de la terra?’ Aleshores van donar a cadascun una vestidura blanca i els van dir que esperessin una mica més encara, fins que fos completat el nombre dels seus companys de servei i germans que han de ser morts com ells.”  (Apocalipsi 6:9-11)

I què puc fer jo davant una realitat de patiment com aquesta? En primer lloc, i abans de voler ajudar els demés, he de preocupar-me de la meva ànima i preguntar-me si tinc la garantia de la Salvació: “Li digué Jesús: ‘Jo sóc la ressurrecció i la vida; qui creu en mi, encara que mori, viurà. Tot aquell qui viu i creu en mi, no morirà eternament. ¿Ho creus, això?’” (Sant Joan 11:25,26). En segon lloc, pregar perquè Déu enviï obrers fidels als seus sembrats, Jesús demanava en sa paraula que preguéssim per segadors. Preguem, doncs, pels perseguits i perquè Déu utilitzi tots els mitjans al seu abast per protegir els més dèbils i no permeti el vessament de sang innocent.

Josep Serralvo i Llanas, Església Evangèlica de Sant Feliu de Guíxols

—————

Volver